dc.contributor.author | โภคิน ศักรินทร์กุล | en_US |
dc.contributor.author | Pokin Sakarinkhul | en_US |
dc.contributor.other | โรงพยาบาลลำพูน. กลุ่มงานเวชกรรมสังคม | en_US |
dc.contributor.other | Lamphun Hospital. Department of Social Medicine | en_US |
dc.coverage.spatial | ลำพูน | en_US |
dc.date.accessioned | 2009-09-11T07:04:29Z | en_US |
dc.date.accessioned | 2557-04-15T08:48:56Z | |
dc.date.available | 2009-09-11T07:04:29Z | en_US |
dc.date.available | 2557-04-15T08:48:56Z | |
dc.date.issued | 2552-06 | en_US |
dc.identifier.citation | วารสารระบบบริการปฐมภูมิและเวชศาสตร์ครอบครัว 1,2(มี.ค.-มิ.ย.2552) : 6-12 | en_US |
dc.identifier.issn | 1906-3199 | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11228/2711 | en_US |
dc.description.sponsorship | โครงการสนับสนุนการปฏิรูประบบบริการสาธารณสุข(Thai-European Health Care Reform Project) | en_US |
dc.format.extent | 324601 bytes | en_US |
dc.format.mimetype | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | สถาบันวิจัยและพัฒนาระบบสุขภาพชุมชน | en_US |
dc.rights | สถาบันวิจัยและพัฒนาระบบสุขภาพชุมชน | en_US |
dc.subject | เบาหวาน -- การดูแลตนเอง | en_US |
dc.title | การสร้างและหาประสิทธิผลวิธีสอนเรื่องรายการอาหารแลกเปลี่ยนไทยหมวดผักสำหรับผู้ป่วยเบาหวาน | en_US |
dc.title.alternative | The Construction and Efficacy of Educational Method on Thai Vegetable Exchange Lists for Diabetes Patient | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.description.abstractalternative | This study compared efficacy of paper-assisted vs. model-assisted method of vegetable education for diabetes patient in improving dietary knowledge. Fifty-nine persons with noninsulin-dependent diabetes were randomly divided into 3 groups; routine, paper-assisted and model-assisted educational methods. Selfadministrated questionnaire and test were built and used to collect personal data and to evaluate knowledge about Thai vegetable exchange lists. Score in paper-assisted and model-assisted educational method were significant greater than routine method (p<0.05). Despite the score in model-assisted group were greater than paper-assisted group, few differences were seen (p= 0.3). Diabetic educator need to have enough proper resources to fulfill diabetes educational programs. | en_US |
dc.email.author | ไม่มีข้อมูล | en_US |
dc.subject.keyword | เบาหวาน | en_US |
dc.subject.keyword | การให้ความรู้ | en_US |
dc.subject.keyword | รายการอาหารแลกเปลี่ยน | en_US |
dc.subject.keyword | ลำพูน | en_US |
dc.subject.keyword | Diabetes | en_US |
dc.subject.keyword | Diabetes Patient | en_US |
.custom.citation | โภคิน ศักรินทร์กุล and Pokin Sakarinkhul. "การสร้างและหาประสิทธิผลวิธีสอนเรื่องรายการอาหารแลกเปลี่ยนไทยหมวดผักสำหรับผู้ป่วยเบาหวาน." 2552. <a href="http://hdl.handle.net/11228/2711">http://hdl.handle.net/11228/2711</a>. | |
.custom.total_download | 3323 | |
.custom.downloaded_today | 3 | |
.custom.downloaded_this_month | 22 | |
.custom.downloaded_this_year | 320 | |
.custom.downloaded_fiscal_year | 47 | |