Show simple item record

The Construction and Efficacy of Educational Method on Thai Vegetable Exchange Lists for Diabetes Patient

dc.contributor.authorโภคิน ศักรินทร์กุลen_US
dc.contributor.authorPokin Sakarinkhulen_US
dc.contributor.otherโรงพยาบาลลำพูน. กลุ่มงานเวชกรรมสังคมen_US
dc.contributor.otherLamphun Hospital. Department of Social Medicineen_US
dc.coverage.spatialลำพูนen_US
dc.date.accessioned2009-09-11T07:04:29Zen_US
dc.date.accessioned2557-04-15T08:48:56Z
dc.date.available2009-09-11T07:04:29Zen_US
dc.date.available2557-04-15T08:48:56Z
dc.date.issued2552-06en_US
dc.identifier.citationวารสารระบบบริการปฐมภูมิและเวชศาสตร์ครอบครัว 1,2(มี.ค.-มิ.ย.2552) : 6-12en_US
dc.identifier.issn1906-3199en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11228/2711en_US
dc.description.sponsorshipโครงการสนับสนุนการปฏิรูประบบบริการสาธารณสุข(Thai-European Health Care Reform Project)en_US
dc.format.extent324601 bytesen_US
dc.format.mimetypeapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherสถาบันวิจัยและพัฒนาระบบสุขภาพชุมชนen_US
dc.rightsสถาบันวิจัยและพัฒนาระบบสุขภาพชุมชนen_US
dc.subjectเบาหวาน -- การดูแลตนเองen_US
dc.titleการสร้างและหาประสิทธิผลวิธีสอนเรื่องรายการอาหารแลกเปลี่ยนไทยหมวดผักสำหรับผู้ป่วยเบาหวานen_US
dc.title.alternativeThe Construction and Efficacy of Educational Method on Thai Vegetable Exchange Lists for Diabetes Patienten_US
dc.typeArticleen_US
dc.description.abstractalternativeThis study compared efficacy of paper-assisted vs. model-assisted method of vegetable education for diabetes patient in improving dietary knowledge. Fifty-nine persons with noninsulin-dependent diabetes were randomly divided into 3 groups; routine, paper-assisted and model-assisted educational methods. Selfadministrated questionnaire and test were built and used to collect personal data and to evaluate knowledge about Thai vegetable exchange lists. Score in paper-assisted and model-assisted educational method were significant greater than routine method (p<0.05). Despite the score in model-assisted group were greater than paper-assisted group, few differences were seen (p= 0.3). Diabetic educator need to have enough proper resources to fulfill diabetes educational programs.en_US
dc.email.authorไม่มีข้อมูลen_US
dc.subject.keywordเบาหวานen_US
dc.subject.keywordการให้ความรู้en_US
dc.subject.keywordรายการอาหารแลกเปลี่ยนen_US
dc.subject.keywordลำพูนen_US
dc.subject.keywordDiabetesen_US
dc.subject.keywordDiabetes Patienten_US
.custom.citationโภคิน ศักรินทร์กุล and Pokin Sakarinkhul. "การสร้างและหาประสิทธิผลวิธีสอนเรื่องรายการอาหารแลกเปลี่ยนไทยหมวดผักสำหรับผู้ป่วยเบาหวาน." 2552. <a href="http://hdl.handle.net/11228/2711">http://hdl.handle.net/11228/2711</a>.
.custom.total_download3323
.custom.downloaded_today3
.custom.downloaded_this_month22
.custom.downloaded_this_year320
.custom.downloaded_fiscal_year47

Fulltext
Icon
Name: p006-012.pdf
Size: 316.9Kb
Format: PDF
 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record