บทคัดย่อ
"ภาวะผู้นำ และวัฒนธรรมเดิม" ของ อีดิธ เครเมอร์ เป็นการเล่าถึงประสบการณ์ในการใช้ศิลปกรรมบำบัดที่โรงเรียนชาย Wiltwyck นครนิวยอร์ก ในกรณีเด็กหลายเชื้อชาติที่มีอาการจากผลกระทบจิตใจและด้อยเศรษฐานะในครอบครัวที่มีปัญหาด้านสิทธิพลเมืองและชาติภูมิ เด็กเหล่านี้ใช้ภาพวาดในการแสดงชาติภูมิและเรื่องราววัฒนธรรมตามความเชื่อของตน จนในที่สุดสามารถรวมวัฒนธรรมดั้งเดิมเข้ากับกระแสวัฒนธรรมหลักของคนอเมริกันได้ การวาดภาพที่มีความก้าวหน้าของพวกเขาได้เป็นที่ยอมรับและถูกลอกเลียนแบบโดยเด็กอื่นๆ ซึ่งก่อความภาคภูมิใจ จนทำให้บางรายสามารถปรับอารมณ์สู่ภาวะปรกติดำเนินชีวิตได้เต็มที่
บทคัดย่อ
In this chapter Edith Kramer discusses her experience in art therapy at Wiltwyck Boys School in
New York on particular cases of poor and problematic children as it related to their citizen rights and
national origins. These children’s initial drawings showed their own cultural and national beliefs along
with the problem of integrating into the mainstream culture. Later on they somehow succeeded in making
drawings, compromised with the new culture, and their work was copied by other children. These
children enjoyed their leadership position and were proud of their development, indicating by their progress
that they had normal mental and emotional status and were living normal lives thereafter.