• TH
    • EN
    • สมัครสมาชิก
    • เข้าสู่ระบบ
    • ลืมรหัสผ่าน
    • ช่วยเหลือ
    • ติดต่อเรา
  • สมัครสมาชิก
  • เข้าสู่ระบบ
  • ลืมรหัสผ่าน
  • ช่วยเหลือ
  • ติดต่อเรา
  • TH 
    • TH
    • EN
ดูรายการ 
  •   หน้าแรก
  • สถาบันวิจัยระบบสาธารณสุข (สวรส.) - Health Systems Research Institute (HSRI)
  • Articles
  • ดูรายการ
  •   หน้าแรก
  • สถาบันวิจัยระบบสาธารณสุข (สวรส.) - Health Systems Research Institute (HSRI)
  • Articles
  • ดูรายการ
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

ศิลปะกับศิลปะภาษาเพื่อเด็กพิการ

เลิศศิริร์ บวรกิตติ; จุลนี เทียนไทย; Lertsiri Bovornkitti; Chulanee Thianthai;
วันที่: 2553-09
บทคัดย่อ
ดร.ฟรานเศส อี. แอนเดอร์สัน เจ้าของบทความนี้ ได้เสนอรูปแบบศิลปกรรมเชิงภาษาที่ช่วยเปิดเผยความในใจของปัจเจกบุคคลที่ไม่สามารถหรือไม่ต้องการแสดงออกทางวาจา ในบทบาททำนองเดียวกันกับทัศนศิลป์ที่แสดงออกเชิงสัญลักษณ์ ศิลปกรรมภาษา ได้แก่ การอ่านออกเสียง การเขียนข้อความหรือเรื่องราว การแสดงหุ่นหรือการ์ตูน และการสร้างบทกวี ศิลปะภาษามีปรัชญาลึกซึ้งที่ค่อนข้างยากที่จะทำความเข้าใจให้ถึงแก่นแท้ ซึ่งจำเป็นต้องใช้เวลาศึกษา

บทคัดย่อ
This is a translated and edited version of chapter VI (pp. 132-158) of the book by Frances E. Anderson, entitled Art-centered Education and Therapy for Children with Disabilities, published in 1944 by Charles C. Thomas Publisher, Springfield, Illinois. Introduced in this chapter are art-based creative activities called language arts, which include visual vocabulary activities (reading aloud), writing activities, puppet plays, and poetry. In practice, it is of the same fashion in expressing mentality as symbolic expressions in drawings in individuals that would not or could not reveal themselves in verbal communication. Of note, the art-based creative activities presented in this paper will be just the beginning – a jum ping- off place – for the creative teacher. Teaching children with special needs is a constant challenge. These children need more practice than other children in learning skills and concepts. There is no reason to make practice a dull, boring drill when there are so many alternative ways to learn. For some reason, educators seem to believe that the brightest, most competent learners should be afforded the most creative teaching. On the contrary, if every child with special needs were taught with the same energy and creativity as a gifted child we might see far more enthusiastic, energetic progress in them. There is no excuse for boring any learner of any age with dull, uninspired teaching. Special children need special teaching far more than any others because they have so much farther to go. “Art-based academic learning can make the journey a joyful experience.”... F.E. Anderson.
Copyright ผลงานวิชาการเหล่านี้เป็นลิขสิทธิ์ของสถาบันวิจัยระบบสาธารณสุข หากมีการนำไปใช้อ้างอิง โปรดอ้างถึงสถาบันวิจัยระบบสาธารณสุข ในฐานะเจ้าของลิขสิทธิ์ตามพระราชบัญญัติสงวนลิขสิทธิ์สำหรับการนำงานวิจัยไปใช้ประโยชน์ในเชิงพาณิชย์
ฉบับเต็ม
Thumbnail
ชื่อ: hsri-journal-v4n3 ...
ขนาด: 408.6Kb
รูปแบบ: PDF
ดาวน์โหลด

คู่มือการใช้งาน
(* หากไม่สามารถดาวน์โหลดได้)

จำนวนดาวน์โหลด:
วันนี้: 2
เดือนนี้: 2
ปีงบประมาณนี้: 82
ปีพุทธศักราชนี้: 49
รวมทั้งหมด: 713
 

 
 


 
 
แสดงรายการชิ้นงานแบบเต็ม
คอลเล็คชั่น
  • Articles [1366]

    บทความวิชาการ


DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
นโยบายความเป็นส่วนตัว | ติดต่อเรา | ส่งความคิดเห็น
Theme by 
Atmire NV
 

 

เลือกตามประเภท (Browse)

ทั้งหมดในคลังข้อมูลDashboardหน่วยงานและประเภทผลงานปีพิมพ์ผู้แต่งชื่อเรื่องคำสำคัญ (หัวเรื่อง)ประเภททรัพยากรนี้ปีพิมพ์ผู้แต่งชื่อเรื่องคำสำคัญ (หัวเรื่อง)หมวดหมู่การบริการสุขภาพ (Health Service Delivery) [619]กำลังคนด้านสุขภาพ (Health Workforce) [99]ระบบสารสนเทศด้านสุขภาพ (Health Information Systems) [286]ผลิตภัณฑ์ วัคซีน และเทคโนโลยีทางการแพทย์ (Medical Products, Vaccines and Technologies) [125]ระบบการเงินการคลังด้านสุขภาพ (Health Systems Financing) [159]ภาวะผู้นำและการอภิบาล (Leadership and Governance) [1285]ปัจจัยสังคมกำหนดสุขภาพ (Social Determinants of Health: SDH) [228]วิจัยระบบสุขภาพ (Health System Research) [28]ระบบวิจัยสุขภาพ (Health Research System) [20]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
นโยบายความเป็นส่วนตัว | ติดต่อเรา | ส่งความคิดเห็น
Theme by 
Atmire NV