• TH
    • EN
    • Register
    • Login
    • Forgot Password
    • Help
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Forgot Password
  • Help
  • Contact
  • EN 
    • TH
    • EN
View Item 
  •   Home
  • สถาบันวิจัยระบบสาธารณสุข (สวรส.) - Health Systems Research Institute (HSRI)
  • Articles
  • View Item
  •   Home
  • สถาบันวิจัยระบบสาธารณสุข (สวรส.) - Health Systems Research Institute (HSRI)
  • Articles
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Expectations of Community Hospital Directors in Health Region 2 towards the Medical Curriculum of the Faculty of Medicine, Naresuan University

พันธิตรา สิงห์เขียว; Pantitra Singkheaw; ศิริเกษม ศิริลักษณ์; Sirikasem Sirilak; กฤษณ์ พงศ์พิรุฬห์; Krit Pongpirul; สุภาวดี มากะนัดถ์; Supawadee Makanut; เสาวนาถ สันติชาติ; Saowanat Santichat; อารยา ชัยช่อฟ้า; Araya Chaichofar;
Date: 2562-12
Abstract
One of the missions of the Faculty of Medicine, Naresuan University is to produce medical graduates to serve the Collaborative Project to Increase Production of Rural Doctor (CPIRD). The project recruits 145 students who reside in any of the 5 provinces in Health Region 2 annually. After graduation, the medical graduates are deployed to work at rural hospitals of the five provinces. The Faculty of Medicine aims to apply outcome-based curriculum to develop the graduate’s attributes according to the expectations of all stakeholders particularly of the community hospital directors. Thus, the present study was carried out to find the expectations of the community hospital directors in Health Region 2 to provide the basis for developing a medical curriculum satisfying community needs. Method: A cross-sectional descriptive survey was done using a structured and validated questionnaire to all community hospital directors in Health Region 2. Results: Based on the expectations of the respondents, leadership skill and teamwork, patient empowerment, health promotion and disease prevention, patient-centered care, and patient safety were regarded as the top five instructional topics significant to medical practice in community hospitals. Problem-based learning (PBL) was cited as the most beneficial learning approach. On the contrary, the respondents indicated that the medical graduates did not have adequate knowledge on the community health system. Conclusion: The above specified instruction topics and PBL should be incorporated into the learning experience. Moreover, instruction topics related to the WHO 6 building blocks of a health system are useful for practicing at community hospital. As a result, there should be the health system sciences in the medical curriculum aside from basic and clinical sciences in order to produce graduates conforming to the needs of society.
Copyright ผลงานวิชาการเหล่านี้เป็นลิขสิทธิ์ของสถาบันวิจัยระบบสาธารณสุข หากมีการนำไปใช้อ้างอิง โปรดอ้างถึงสถาบันวิจัยระบบสาธารณสุข ในฐานะเจ้าของลิขสิทธิ์ตามพระราชบัญญัติสงวนลิขสิทธิ์สำหรับการนำงานวิจัยไปใช้ประโยชน์ในเชิงพาณิชย์
Fulltext
Thumbnail
Name: hsri-journal-v13n ...
Size: 297.4Kb
Format: PDF
Download

User Manual
(* In case of download problems)

Total downloads:
Today: 1
This month: 5
This budget year: 168
This year: 86
All: 2,970
 

 
 


 
 
Show full item record
Collections
  • Articles [1366]

    บทความวิชาการ


DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Privacy Policy | Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

HSRI Knowledge BankDashboardCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsSubjectsการบริการสุขภาพ (Health Service Delivery) [619]กำลังคนด้านสุขภาพ (Health Workforce) [99]ระบบสารสนเทศด้านสุขภาพ (Health Information Systems) [286]ผลิตภัณฑ์ วัคซีน และเทคโนโลยีทางการแพทย์ (Medical Products, Vaccines and Technologies) [125]ระบบการเงินการคลังด้านสุขภาพ (Health Systems Financing) [158]ภาวะผู้นำและการอภิบาล (Leadership and Governance) [1281]ปัจจัยสังคมกำหนดสุขภาพ (Social Determinants of Health: SDH) [228]วิจัยระบบสุขภาพ (Health System Research) [28]ระบบวิจัยสุขภาพ (Health Research System) [20]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Privacy Policy | Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV