• TH
    • EN
    • Register
    • Login
    • Forgot Password
    • Help
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Forgot Password
  • Help
  • Contact
  • EN 
    • TH
    • EN
View Item 
  •   Home
  • สถาบันวิจัยระบบสาธารณสุข (สวรส.) - Health Systems Research Institute (HSRI)
  • Articles
  • View Item
  •   Home
  • สถาบันวิจัยระบบสาธารณสุข (สวรส.) - Health Systems Research Institute (HSRI)
  • Articles
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Potential of caretakers in the development of intelligene quotient(IQ) and emotional quotient(EQ) of children in day care centers in Phen district, Udon Thani province

เกรียงศักดิ์ เอกพงษ์; Kreangsak Aekphong;
Date: 2551
Abstract
This cross-sectional study was aimed at (1) assessing the knowledge, attitude and practices of caretakers regarding the development of IQ and EQ of children in day care centers, (2) identifying problems related to this issue, and (3) proposing suggestions to improve the development of IQ and EQ of those children in day care centers in Phen district, Udon Thani Province. Questionnaire interviews were conducted with 80 caretakers, randomly selected from all 54 day care centers in Phen district from January 15 to February 28, 2008. The results indicated that these caretakers had low levels of knowledge about childhood IQ and EQ development, with a mean score of 7.65 (SD= 1.34) out of 15. However, they had higher levels of attitude and practices concerning childhood IQ and EQ development, with an average score of 3.79 (SD = 0.33) out of 5 and 3.10 out of 4 (SD = 0.37) respectively. The caretakers identified several obstacles related to childhood IQ and EQ development, including lack of knowledge of the caretakers, inadequacy of materials, equipment and budgets, poor building structures and management problems of the centers. These caretakers suggested various measures to solve the problems: providing training for caretakers, and supporting more equipment, materials and budgets for the centers. Participation of the local governments in terms of supporting more budgets and working cooperatively with parents, communities and hospitals would be a successful strategy for the development of IQ and EQ of children in day care centers.
Copyright ผลงานวิชาการเหล่านี้เป็นลิขสิทธิ์ของสถาบันวิจัยระบบสาธารณสุข หากมีการนำไปใช้อ้างอิง โปรดอ้างถึงสถาบันวิจัยระบบสาธารณสุข ในฐานะเจ้าของลิขสิทธิ์ตามพระราชบัญญัติสงวนลิขสิทธิ์สำหรับการนำงานวิจัยไปใช้ประโยชน์ในเชิงพาณิชย์
Fulltext
Thumbnail
Name: hsri-journal-v2n2 ...
Size: 204.6Kb
Format: PDF
Download

User Manual
(* In case of download problems)

Total downloads:
Today: 1
This month: 2
This budget year: 158
This year: 116
All: 1,413
 

 
 


 
 
Show full item record
Collections
  • Articles [1366]

    บทความวิชาการ


DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Privacy Policy | Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

HSRI Knowledge BankDashboardCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsSubjectsการบริการสุขภาพ (Health Service Delivery) [619]กำลังคนด้านสุขภาพ (Health Workforce) [99]ระบบสารสนเทศด้านสุขภาพ (Health Information Systems) [286]ผลิตภัณฑ์ วัคซีน และเทคโนโลยีทางการแพทย์ (Medical Products, Vaccines and Technologies) [125]ระบบการเงินการคลังด้านสุขภาพ (Health Systems Financing) [158]ภาวะผู้นำและการอภิบาล (Leadership and Governance) [1281]ปัจจัยสังคมกำหนดสุขภาพ (Social Determinants of Health: SDH) [228]วิจัยระบบสุขภาพ (Health System Research) [28]ระบบวิจัยสุขภาพ (Health Research System) [20]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Privacy Policy | Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV