• TH
    • EN
    • Register
    • Login
    • Forgot Password
    • Help
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Forgot Password
  • Help
  • Contact
  • EN 
    • TH
    • EN
View Item 
  •   Home
  • สถาบันวิจัยระบบสาธารณสุข (สวรส.) - Health Systems Research Institute (HSRI)
  • Articles
  • View Item
  •   Home
  • สถาบันวิจัยระบบสาธารณสุข (สวรส.) - Health Systems Research Institute (HSRI)
  • Articles
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Gaps and Opportunities of Policy Implementation in Thailand to Comply with WHO’s Set of Recommendations on the Marketing of Foods and Non-Alcoholic Beverages to Children

นงนุช ใจชื่น; Nongnuch Jaichuen; วาทินี คุณเผือก; Watinee Kunpeuk; สิรินทร์ยา พูลเกิด; Sirinya Phulkerd; ทักษพล ธรรมรังสี; Thaksaphon Tammarungsi;
Date: 2558-09
Abstract
Marketing and advertising of food and beverages with high sugar, fat, and sodium are important environmental factors which influence on children’s eating behavior and health. In 2010, the World Health Assembly, the World Health Organization (WHO) Member States endorsed a set of recommendations on the marketing of foods and non-alcoholic beverages to children, aiming to reduce the impact of foods high in saturated fats, trans fatty acids, free sugars, or salts, and expecting cooperation at policy level. The structure of this document includes a description of the background and process for the development of the recommendations, an evidence section and 12 recommendations structured under five sub-headings: 1. rationale; 2. policy development; 3. policy implementation; 4 policy monitoring and evaluation; and 5. research. This study describes theoretical concepts of the set of recommendations, situations, gaps, and opportunities of food and beverages marketing and advertising regulations in Thailand which correspond to these recommendations, and analyses 3 mechanisms: policy development; policy implementation and policy monitoring and evaluation. The review of regulations to control food and non-alcoholic beverage marketing and advertising to children in Thailand found that Thailand has laws related to marketing and advertising, which can be deployed to control the marketing and advertising of foods and non-alcoholic beverages high in saturated fats, trans fatty acids, free sugars, or salt in children. However, the law enforcement is not as efficient and productive as it should be and there is also a lack of specific regulation to control food and non-alcoholic beverage marketing and advertising to children.
Copyright ผลงานวิชาการเหล่านี้เป็นลิขสิทธิ์ของสถาบันวิจัยระบบสาธารณสุข หากมีการนำไปใช้อ้างอิง โปรดอ้างถึงสถาบันวิจัยระบบสาธารณสุข ในฐานะเจ้าของลิขสิทธิ์ตามพระราชบัญญัติสงวนลิขสิทธิ์สำหรับการนำงานวิจัยไปใช้ประโยชน์ในเชิงพาณิชย์
Fulltext
Thumbnail
Name: hsri_journal_v9n3 ...
Size: 223.1Kb
Format: PDF
Download

User Manual
(* In case of download problems)

Total downloads:
Today: 0
This month: 0
This budget year: 76
This year: 46
All: 1,015
 

 
 


 
 
Show full item record
Collections
  • Articles [1366]

    บทความวิชาการ


DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Privacy Policy | Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

HSRI Knowledge BankDashboardCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsSubjectsการบริการสุขภาพ (Health Service Delivery) [619]กำลังคนด้านสุขภาพ (Health Workforce) [99]ระบบสารสนเทศด้านสุขภาพ (Health Information Systems) [286]ผลิตภัณฑ์ วัคซีน และเทคโนโลยีทางการแพทย์ (Medical Products, Vaccines and Technologies) [125]ระบบการเงินการคลังด้านสุขภาพ (Health Systems Financing) [158]ภาวะผู้นำและการอภิบาล (Leadership and Governance) [1281]ปัจจัยสังคมกำหนดสุขภาพ (Social Determinants of Health: SDH) [228]วิจัยระบบสุขภาพ (Health System Research) [28]ระบบวิจัยสุขภาพ (Health Research System) [20]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Privacy Policy | Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV