• TH
    • EN
    • Register
    • Login
    • Forgot Password
    • Help
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Forgot Password
  • Help
  • Contact
  • EN 
    • TH
    • EN
View Item 
  •   Home
  • สถาบันวิจัยระบบสาธารณสุข (สวรส.) - Health Systems Research Institute (HSRI)
  • Research Reports
  • View Item
  •   Home
  • สถาบันวิจัยระบบสาธารณสุข (สวรส.) - Health Systems Research Institute (HSRI)
  • Research Reports
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A Development of the Out-Patient Service Quality Satisfaction Indicators of Community Hospital

ภรวลัญ จุนทการบัณฑิต;
Date: 2553-02
Abstract
The purpose of this research was to develop the Out-Patient Service Quality Satisfaction Indicators of Community Hospital . Applying research and development was approached. Analytical statistics were qualtitative research methodology by Multi-Attribute Consensus Reaching and quantitative research methodology for reliability by Cronbach’s Alpha-coefficient and Model Validity finding by Confirmatory Factor Analysis:CFA with LISREL 8.30. The samples were 759 cases from the Out-Patient of 8 community hospitals in Phitsanulok Province. Eestablishing the standard for the evaluation by normative and evaluating the handbook. The finding of this research were as follow ; the Out-Patient Service Quality Satisfaction Indicators of Community Hospital composed of the 5 domains TICTI 34 indicators ; 1) the Tangibles : T domain composed of 11 indicators 2) Interaction : I domain composed of 6 indicators 3) the Convenience : C domain composed of 5 indicators 4) the Trust : T domain composed of 8 indicators ; and 5) the Information : I domain composed of 4 indicators. Reliability of the Out-Patient Service Quality Satisfaction Indicators of Community Hospital was 0.77. Model of the Out-Patient Service Quality Satisfaction Indicators of Community Hospital fit very well with the empirical data (2 =431.55 , df = 522 , p = 0.001 , GFI =0.94 and AGFI = 0.91 and root mean squared residual : RMR = 0.02). The standard for the evaluation employed in three level. The norm statistics were as < 102 scores at poor, 102 to 153 scores at fair and > 153 scores at very good. Evaluating the appropriate of the Out-Patient Service Quality Satisfaction Indicators of Community Hospital handbook was at good level .
Copyright ผลงานวิชาการเหล่านี้เป็นลิขสิทธิ์ของสถาบันวิจัยระบบสาธารณสุข หากมีการนำไปใช้อ้างอิง โปรดอ้างถึงสถาบันวิจัยระบบสาธารณสุข ในฐานะเจ้าของลิขสิทธิ์ตามพระราชบัญญัติสงวนลิขสิทธิ์สำหรับการนำงานวิจัยไปใช้ประโยชน์ในเชิงพาณิชย์
Fulltext
Thumbnail
Name: hs1868.pdf
Size: 1.415Mb
Format: PDF
Download

User Manual
(* In case of download problems)

Total downloads:
Today: 0
This month: 0
This budget year: 6
This year: 4
All: 226
 

 
 


 
 
Show full item record
Collections
  • Research Reports [2469]

    งานวิจัย


DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Privacy Policy | Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

HSRI Knowledge BankDashboardCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsSubjectsการบริการสุขภาพ (Health Service Delivery) [619]กำลังคนด้านสุขภาพ (Health Workforce) [99]ระบบสารสนเทศด้านสุขภาพ (Health Information Systems) [286]ผลิตภัณฑ์ วัคซีน และเทคโนโลยีทางการแพทย์ (Medical Products, Vaccines and Technologies) [125]ระบบการเงินการคลังด้านสุขภาพ (Health Systems Financing) [158]ภาวะผู้นำและการอภิบาล (Leadership and Governance) [1281]ปัจจัยสังคมกำหนดสุขภาพ (Social Determinants of Health: SDH) [228]วิจัยระบบสุขภาพ (Health System Research) [28]ระบบวิจัยสุขภาพ (Health Research System) [20]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Privacy Policy | Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV