• TH
    • EN
    • Register
    • Login
    • Forgot Password
    • Help
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Forgot Password
  • Help
  • Contact
  • EN 
    • TH
    • EN
View Item 
  •   Home
  • สถาบันวิจัยระบบสาธารณสุข (สวรส.) - Health Systems Research Institute (HSRI)
  • Articles
  • View Item
  •   Home
  • สถาบันวิจัยระบบสาธารณสุข (สวรส.) - Health Systems Research Institute (HSRI)
  • Articles
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Regulations for Control the Beverages Containing Not More Than 0.5% Alcohol by Volume in Thailand and Foreign Countries

นงนุช ใจชื่น; Nongnuch Jaichuen; โศภิต นาสืบ; Sopit Nasueb; กมลพัฒน์ มากแจ้ง; Kamolphat Markchang; สุรศักดิ์ ไชยสงค์; Surasak Chaiyasong; ชุติมา อรรคลีพันธุ์; Chutima Akaleephan;
Date: 2561-12
Abstract
The definition of alcohol from the Excise Tax Act, B.E. 2560 requires that alcoholic beverages not more than 0.5% alcohol by volume are not considered alcoholic. So, the beverages containing not more than 0.5% alcohol by volume are not controlled by labelling, advertising, and other measures under the Alcohol Control Act, B.E. 2551 and other relevant laws. The objective of this study was to review the beverages containing not more than 0.5% alcohol by volume regulations in Thailand and foreign countries. Searches were conducted through government database from websites, MEDLINE (PubMed), and Google for ten years (from 2008-2017). Purposive sampling was used to select 6 countries; the United States, Singapore, Australia, South Africa, Norway and Thailand. All regulations were analyzed using a content analysis approach. The study of labelling found that the US, Singapore, Australia and South Africa laws stated that the beverages containing not more than 0.5% alcohol by volume must be labelled as non-alcoholic products and the beverages containing not more than 0.05% and 0.0% alcohol by volume must be labelled “alcohol-free”. For advertising control, the US, Australia and South Africa laws stated that the non-alcoholic and alcohol-free beverages were not allowed to be advertised as alcoholic product. Besides, the US and South Africa laws indicated that the beverage advertising had to show the content and intensity of alcohol on the label. Additionally, the US has a law to ban deceptive advertising techniques and strongly control brand name and brand advertising.
Copyright ผลงานวิชาการเหล่านี้เป็นลิขสิทธิ์ของสถาบันวิจัยระบบสาธารณสุข หากมีการนำไปใช้อ้างอิง โปรดอ้างถึงสถาบันวิจัยระบบสาธารณสุข ในฐานะเจ้าของลิขสิทธิ์ตามพระราชบัญญัติสงวนลิขสิทธิ์สำหรับการนำงานวิจัยไปใช้ประโยชน์ในเชิงพาณิชย์
Fulltext
Icon
Name: hsri-journal-v12n ...
Size: 336.2Kb
Format: PDF
Download

Report broken link | User Manual
(* In case of download problems)

Total downloads:
Today: 0
This month: 42
This budget year: 131
This year: 97
All: 1,305
 

 
 


 
 
Show full item record
Collections
  • Articles [1268]

    บทความวิชาการ


DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Privacy Policy | Contact Us | Send Feedback | Report Problem
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

HSRI Knowledge BankDashboardCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsSubjectsการบริการสุขภาพ (Health Service Delivery) [529]กำลังคนด้านสุขภาพ (Health Workforce) [86]ระบบสารสนเทศด้านสุขภาพ (Health Information Systems) [272]ผลิตภัณฑ์ วัคซีน และเทคโนโลยีทางการแพทย์ (Medical Products, Vaccines and Technologies) [90]ระบบการเงินการคลังด้านสุขภาพ (Health Systems Financing) [129]ภาวะผู้นำและการอภิบาล (Leadership and Governance) [1098]ปัจจัยสังคมกำหนดสุขภาพ (Social Determinants of Health: SDH) [207]วิจัยระบบสุขภาพ (Health System Research) [28]ระบบวิจัยสุขภาพ (Health Research System) [19]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Privacy Policy | Contact Us | Send Feedback | Report Problem
Theme by 
Atmire NV